آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/02/08 شنبه
سبد خرید

علوم پایه پزشکی شامل زمینه‌های مختلفی از دانش پزشکی است که به بررسی ساختار و عملکرد بدن انسان و مکانیسم‌های بیولوژیکی و شیمیایی مرتبط با آن می‌پردازد. این علوم پایه شامل زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی و ایمونولوژی و موارد دیگر است. دانشجویان پزشکی برای ارتقای دانش و مهارت خود در این زمینه‌ها به منابع معتبر و به‌روز نیاز دارند. در این مقاله به معرفی جدیدترین کتاب‌ های علوم پایه پزشکی در سال ۱۴۰۲ می‌پردازیم و لیست کتاب های علوم پایه پزشکی را با هم بررسی می‌کنیم.


جدیدترین کتاب‌های زیست‌شناسی 1402 
 

زیست‌شناسی سلولی و مولکولی علمی است که به مطالعه ساختار و عملکرد سلول‌ها و مولکول‌هایی که در آن‌ها دخیل هستند می‌پردازد. این علم از اهمیت بالایی در درک مبانی بیولوژیکی بیماری‌ها و روش‌های تشخیصی و درمانی آن‌ها برخوردار است. برخی از کتاب‌های جدید زیست‌شناسی سلولی و مولکولی در سال ۱۴۰۲ عبارتند از:
 

- کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش: این کتاب از کتاب های علوم پایه پزشکی است که توسط هاروی لودیش و همکاران نوشته شده و یکی از مراجع معتبر و معروف در زمینه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی است که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا به عنوان منبع آموزشی استفاده می‌شود. این کتاب شامل ۲۴ فصل است که به طور کامل و مفهومی ساختار و عملکرد سلول‌ها و مولکول‌هایی که در آن‌ها دخیل هستند را توضیح می‌دهد. این کتاب با استفاده از تصاویر رنگی و با کیفیت، جداول، نمودارها و مثال‌های بالینی نوشته شده و برای دانشجویان پزشکی، داروسازی و علوم پایه پزشکی مناسب است.
 

کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش

 

- کتاب زیست‌شناسی مولکولی رابرت ویور: کتاب بیولوژی مولکولی نوشته رابرت ویور یک کتاب درسی در زمینه زیست‌شناسی سلولی و مولکولی است که به طور کامل و جامع ساختار و عملکرد مولکول‌های زیستی، مکانیسم‌های انتقال اطلاعات ژنتیکی، تنظیم ژن‌ها، بیوشیمی بالینی و تکنولوژی‌های بیوشیمیایی را توضیح می‌دهد. این کتاب در سال ۲۰۱۲ به زبان انگلیسی منتشر شده است.
 

کتاب زیست‌شناسی مولکولی رابرت ویور

 

- کتاب زیست‌شناسی میکروارگانیسم‌های براک: کتاب زیست‌شناسی میکروارگانیسم‌های براک از بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی و یک کتاب مرجع جامع و استاندارد در زمینه میکروبیولوژی است که به بررسی انواع میکروارگانیسم‌ها، از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، و انگل‌ها می‌پردازد. این کتاب در 13 فصل به بررسی موضوعات مختلف پیرامون میکروارگانیسم‌ها می‌پردازد. کتاب زیست‌شناسی میکروارگانیسم‌های براک برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم زیستی و علوم پزشکی، و همچنین محققان و متخصصان این زمینه‌ها، یک منبع ارزشمند است. این کتاب به‌طور جامع و کامل مطالب میکروبیولوژی را پوشش می‌دهد و دارای تصاویر و نمودارهای متعدد برای توضیح مطالب است.
 

کتاب زیست‌شناسی میکروارگانیسم‌های براک

 

شما می‌توانید جهت مشاهده و خرید جدیدترین کتاب های زیست شناسی بر روی این لینک کلیک کنید.


جدیدترین کتاب‌های آناتومی 1402
 

آناتومی علمی است که به مطالعه ساختار بدن انسان و روابط بین اجزای آن می‌پردازد. این علم از اهمیت بالایی در درک عملکرد بدن انسان و روش‌های تشخیصی و درمانی بیماری‌ها برخوردار است. برخی از کتاب‌های جدید آناتومی در سال ۱۴۰۲ عبارتند از:
 

- کتاب آناتومی گری برای دانشجویان: این کتاب نوشته وین ووگل، آدام میچل و ریچارد دریک و یکی از بهترین و محبوب‌ترین کتاب‌های آموزش آناتومی برای دانشجویان پزشکی است که به صورت رنگی و مصور نوشته شده است. این کتاب شامل ۵ بخش اصلی است که به طور کامل و جامع آناتومی تنه، اندام‌ها، سر و گردن و نوروآناتومی را توضیح می‌دهد. این کتاب با استفاده از تصاویر با کیفیت، جداول، نمودارها و مثال‌های بالینی نوشته شده است و برای دانشجویان پزشکی، داروسازی و علوم پایه پزشکی مناسب است.
 

کتاب آناتومی گری برای دانشجویان

 

- کتاب آناتومی اسنل: آناتومی بالینی اسنل از کتاب های علوم پایه پزشکی و یک کتاب مرجع جامع و استاندارد در زمینه آناتومی بالینی است که توسط لورنس ای. واینسکی نوشته شده است. این کتاب در 12 فصل به بررسی ساختار و عملکرد اندام‌ها و سیستم‌های بدن انسان می‌پردازد. این کتاب به‌طور جامع و کامل مطالب آناتومی بالینی را پوشش می‌دهد و دارای تصاویر و نمودارهای متعدد برای توضیح مطالب است.
 

کتاب آناتومی اسنل


شما می‌توانید جهت مشاهده و خرید جدیدترین کتاب‌ های آناتومی بر روی این لینک کلیک کنید.


جدیدترین کتاب‌های فیزیولوژی 1402 
 

فیزیولوژی علمی است که به مطالعه عملکرد بدن انسان و ارتباط بین اجزای آن می‌پردازد. این علم از اهمیت بالایی در درک مکانیسم‌های بیولوژیکی و شیمیایی مرتبط با سلامت و بیماری برخوردار است. برخی از کتاب های علوم پایه پزشکی در زمینه فیزیولوژی در سال ۱۴۰۲ عبارتند از:
 

- کتاب فیزیولوژی گایتون و هال: این کتاب از جان هال و همکاران یکی از بهترین و محبوب‌ترین کتاب‌های آموزش فیزیولوژی برای دانشجویان پزشکی است که به صورت کاملا رنگی و مصور نوشته شده است. این کتاب شامل ۱۳ بخش اصلی است که به طور کامل و جامع فیزیولوژی سیستم‌های عصبی، عضلانی، قلبی، تنفسی، گوارشی، ادراری، تولیدمثلی، اندوکرین، خونی، ایمنی و تعادل اسید-باز را توضیح می‌دهد.
 

 کتاب فیزیولوژی گایتون و هال

 

- کتاب فیزیولوژی انسانی استوارت فاکس: کتاب فیزیولوژی انسانی نوشته استوارت فاکس از کتاب های علوم پایه پزشکی و یک کتاب درسی در زمینه فیزیولوژی انسان است که به طور کامل و جامع عملکرد اندام‌های بدن انسان و ارتباط بین آن‌ها را توضیح می‌دهد. این کتاب در سال ۲۰۱۸ به انگلیسی منتشر شده است.



کتاب فیزیولوژی انسانی استوارت فاکس


شما می‌توانید جهت مشاهده و خرید جدیدترین کتاب های فیزیولوژی بر روی این لینک کلیک کنید.


جدیدترین کتاب‌های بیوشیمی 1402
 

بیوشیمی علمی است که به مطالعه مولکول‌ها و واکنش‌های شیمیایی مرتبط با زندگی می‌پردازد. این علم از اهمیت بالایی در درک مبانی شیمیایی بیماری‌ها و روش‌های تشخیصی و درمانی آن‌ها برخوردار است. برخی از کتاب‌های جدید بیوشیمی در سال ۱۴۰۲ عبارتند از:
 

- کتاب بیوشیمی لیپینکات: این کتاب توسط دنیس فریمن و همکاران نوشته شده و شامل ۶ بخش اصلی است که به طور کامل و جامع بیوشیمی ساختار و عملکرد مولکول‌های زیستی، متابولیسم، انتقال اطلاعات ژنتیکی، تنظیم ژن‌ها، بیوشیمی بالینی و تکنولوژی‌های بیوشیمیایی را توضیح می‌دهد.
 

کتاب بیوشیمی لیپینکات

 

- کتاب تجهیزات پزشکی، کاربرد و طراحی جان وبستر: کتاب تجهیزات پزشکی، کتابی درسی در زمینه مهندسی پزشکی است که به طور کامل و جامع مبانی و کاربردهای تجهیزات پزشکی را توضیح می‌دهد. این کتاب شامل دو جلد است که در آن‌ها موضوعاتی چون سنسورها، تقویت‌کننده‌ها، الکترودها، پلتیسموگرافی، اسپکتروفتومتری، تصویربرداری پزشکی، ضربان سازی قلب، الکتریسیته و تاثیرات فیزیولوژیکی آن بررسی می‌شوند.
 

کتاب تجهیزات پزشکی، کاربرد و طراحی جان وبستر


شما می‌توانید جهت مشاهده و خرید جدیدترین کتاب های بیوشیمی بر روی این لینک کلیک کنید.


جدیدترین کتاب‌های ایمونولوژی 1402 
 

ایمونولوژی یا ایمنی‌شناسی شاخه‌ای از علم زیست‌شناسی است که به مطالعه سیستم ایمنی و واکنش‌های ایمنی می‌پردازد. سیستم ایمنی بدن انسان از سلول‌ها، مولکول‌ها و بافت‌هایی تشکیل شده است که از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا، مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها، محافظت می‌کند.
 

 - کتاب ایمونولوژی کوبای:  ایمونولوژی کوبای از کتاب های علوم پایه پزشکی و یک کتاب مرجع جامع در مورد ایمونولوژی است که توسط تامس کایند، باربارا آن آزبرن و جنیس کوبای نوشته شده است. این کتاب در هشت ویرایش منتشر شده است که آخرین نسخه آن در سال 2022 منتشر شده است. کتاب ایمونولوژی کوبای به موضوعاتی مانند اصول سیستم ایمنی، ایمنی ذاتی، ایمنی اکتسابی پاسخ‌های ایمنی سلولی، پاسخ‌های ایمنی هومورال، بیماری‌های خودایمنی، آلرژی عفونت‌ها، ایمونوتراپی و پیوند اعضا و بافت‌ها می‌پردازد.
 

کتاب ایمونولوژی کوبای

 

 - کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس: کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس یک کتاب مرجع جامع در مورد ایمونولوژی است. این کتاب در ده ویرایش منتشر شده است که آخرین نسخه آن در سال 2022 منتشر شده است. کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس به موضوعاتی مانند اصول سیستم ایمنی، ایمنی ذاتی، ایمنی اکتسابی، سلول‌های ایمنی، مولکول‌های ایمنی،‌ پاسخ‌های ایمنی سلولی و موارد دیگر می‌پردازد. کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس به دلیل جامعیت و دقت علمی آن، یکی از پرکاربردترین کتاب‌های مرجع در زمینه ایمونولوژی است. این کتاب برای دانشجویان رشته‌های پزشکی، پرستاری، و علوم زیستی مفید است.
 

کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس