3/12/2024
آخرین بروز رسانی قیمت ها 1402/12/28 دوشنبه
سبد خرید

حوزه علوم پزشکی به طور مداوم در حال رشد است، زیرا هر روز پیشرفت ها و اکتشافات جدیدی انجام می شود. برای پزشکان ضروری است که با این پیشرفت و توسعه ها همراه باشند تا از آخرین پیشرفت ها در این زمینه آگاه و مطلع شوند پزشکان باید به روز بمانند تا بتوانند درک بهتری از نحوه بهبود مراقبت از بیمار، به عنوان مثال، نوآوری ها یا جدیدترین درمان های موجود به دست آورند. به این وسیله، به روز نگه داشتن آخرین پیشرفت ها، پزشکان را برای تصمیم گیری هوشمندانه در مورد مراقبت های بهداشتی جامعه مجهز تر خواهند شد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با جدیدترین تحولات و پیشرفت‌ های علوم پزشکی، آشنا نماییم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما بشید.


جدید ترین تحولات علوم پزشکی در جهان

 

جدید ترین تحولات علوم پزشکی در جهان

 

علوم پزشکی همواره در خط مقدم پیشرفت در مبحث جلوگیری و شناسایی بیماری ها بوده است. پیشرفت ‌ها و تحولات سریع در طول سال‌ ها، این حوزه را متحول کرده و راه‌ حل ‌های متعددی را برای شرایط درمان ببیماری های چالش ‌برانگیز و پیچیده قبلی ارائه کرده است.

از سیستم‌های تشخیصی مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌توانند بیماری را در مراحل اولیه پیش ‌بینی کنند تا فناوری ‌های پیشرفته ویرایش ژن مانند CRISPR که می‌توانند ژن ‌ها را تغییر دهند، آخرین پیشرفت ‌های پزشکی بر زندگی بیماران در سراسر جهان تأثیر مثبت گذاشته است. از ساده‌ سازی خدمات مراقبت ‌های بهداشتی تا ارائه درمان‌ های شخصی ‌سازی ‌شده، پزشکی مدرن سال به سال در حال پیشرفت است و به دانشمندان کمک می‌کند تا درمان ‌های مؤثر تری برای بیماری‌ های جدید کشف نمایند.


جدید ترین تحولات علوم پزشکی در ایران

 

جدید ترین تحولات علوم پزشکی در ایران

 

بدون شک، کشور ایران در طول سالیان سال در حوزه علوم پزشکی توانسته قدم های بزرگی را بردارد و خود در برخی از شاخه های پزشکی جز کشور های پیشرو در جهان قرار دهد.

به طور کلی، برای تعیین میزان پیشرفت های پزشکی در یک کشور باید شاخصه های جهانی چون مرگ و میر نوزادان، مادران و کودکان را مورد ارزیابی و آزمایش قرار داد.

در نظر داشته باشید که مرگ و میر کودکان زیر یکسال قبل از انقلاب جمهوری اسلامی، یکصد و یازده مورد در هر هزار تولد بوده که هم اکنون به میزان یک پنجم آن رسیده است.

مرگ و میر کودکان زیر پنج سال قبل از انقلاب یکصد و پنجاه مورد در هر هزار تولد بوده که به زیر چهل مورد رسیده است،

امید به زندگی نیز از پنجاه سال در سال های قبل از انقلاب به 80 سال افزایش پیدا کرده، یعنی 30 سال امید به زندگی افزایش پیدا کرده است.


نقش فناوری‌های جدید پزشکی در سلامت جامعه

 

نقش فناوری‌های جدید پزشکی در سلامت جامعه

 

در نظر داشته باشید که گستره علوم پزشکی در دهه های اخیر، رشد تصاعدی داشته است. از غربالگری ژنتیکی شخصی تا پزشکی ژنومی ، از سیستم‌ های تصمیم‌گیری بالینی به کمک هوش مصنوعی تا جراحی روباتیک، این پیشرفت‌ ها به ارائه‌ دهندگان سلامت و بیماران امکان دسترسی به فناوری ‌های پیشرفته را داده است که می‌تواند سلامت عمومی را به میزان زیادی بهبود بخشد.

با بهره‌گیری از این مجموعه رو به رشد دانش و درک اینکه چگونه فناوری ‌های جدید پزشکی می‌توانند به نفع افراد باشند، متخصصان مراقبت‌ های بهداشتی و سایر ذینفعان در پیشگیری از بیماری، بهبود نتایج درمان و ارائه مراقبت کلی برای بیماران خود مجهز تر می‌شوند. برای اینکه این مزایا بیشترین تأثیر را داشته باشند، ابتدا باید سطح مشخصی از آشنایی با فناوری های جدید پزشکی وجود داشته باشد تا بتوان آن ها را به طور یکپارچه در روال های مراقبت های بهداشتی پیاده سازی کرد.

در نهایت تکنولوژی با ورود به عرصه ی پزشکی توانسته تحولات و پیشرفت های بی سابقه ای نسبت به چند دهه ی قبل به جوامع ارائه دهد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی جدیدترین تکنولوژی‌های علوم پزشکی