3/12/2024
آخرین بروز رسانی قیمت ها 1402/12/28 دوشنبه
سبد خرید

معرفی تعدادی از بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی
 رشته پزشکی جزء رشته ‌های پرطرفدار و همچنین محبوب زیرگروه های تجربی محسوب می ‌شود. امروزه می‌ توان شاهد بود که اکثر نوجوان‌ ها و جوانان برای فعالیت در رشته پزشکی تلاش می ‌کنند. این رشته همان ‌طور که جزء شاخه های محبوب تجربی در بین مردم می ‌باشد،  می ‌توان گفت جزء ، سخت ‌ترین رشته‌ ها هم محسوب می ‌شود.
  قبولی در این رشته، گذراندن واحدهای دانشگاهی، شیفت های دوران دانشجویی و... همگی نسبت به رشته‌ های دیگر سخت ‌تر هستند و می ‌توان گفت زمان دریافت مدارک کامل هم در رشته پزشکی بیشتر است. البته این ‌موضوع به این معنی نیست که بقیه رشته ‌ها بسیار آسان هستند یا اینکه  افراد می‌ توانند در آن‌ ها به‌ راحتی مدرک را به دست آورند. 
هر رشته ای سختی خود را دارد اما رشته‌ های پزشکی به دلیل این‌ که با حیات انسان ‌ها مرتبط است اهمیت بسیاری دارد و جزء رشته ‌های حساس می ‌باشد. حال برای این‌ که بتوان در این رشته بهتر فعالیت نمود،  باید با اطلاعات آن به ‌خوبی آشنا شد. 
 کتاب‌ هایی در این خصوص وجود دارد که همهافرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارند یا حتی می ‌خواهند به این رشته وارد شوند، باید این کتاب‌ ها را به عنوان دروس پایه مطالعه نمایند.
  در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که راجع ‌به کتاب ‌های علوم پایه پزشکی نیاز دارید را برای شما شرح دهیم. توجه داشته باشید این کتاب ‌ها باعث افزایش اطلاعات شما در خصوص رشته خود می ‌شوند. 

 توجه داشته باشید کتاب‌ هایی که در ادامه معرفی می‌ کنیم، کتاب‌ های پایه و اصلی هستند. یعنی اینکه فرقی نمی ‌کند شما در خصوص جراحی قصد ادامه تحصیل دارید، یا حتی می‌ خواهید دندان‌ پزشک شوید. در هرصورت بخش هایی از این کتاب ها را که مرتبط بارشته ی شماست باید به عنوان رفرنس دروس دانشگاهی  مطالعه نمایید.
نکته ی دیگر که ذکر آن برای این رشته بسیار حائز اهمیت می باشد این است که دروس رشته ی پزشکی را نمی توانید شما صرفا برای قبولی در امتحان بخوانید و واحد گذرانده شود در واقع فایده ای هم ندارد چرا که مطالب باید به صورت عمیق و کاربردی در ذهن شما تثبیت شود و بتوانید از آن به صورت عملی استفاده نمایید.
 با یادگیری کامل آن ‌ها، این مطالب تا زمانی ‌که بخواهید به کار خود ادامه دهید، در ذهن شما باقی می‌ ماند و در حافظه ی بلند مدت شما قرار میگیرد. 
در ادامه به معرفی تعدادی از کتاب های علوم پایه پزشکی می پردازیم :
آناتومی اسنل
همان ‌طور که از اسم این کتاب مشخص است، مربوط به آناتومی بدن انسان می ‌باشد. این کتاب با بخش ‌های مختلف خود قسمت های مختلفی را توضیح و شرح داده ‌است. همچنین این کتاب به‌ خوبی می ‌تواند افراد را با آناتومی کامل بدن انسان آشنا سازد. 
آناتومی اسنل جزء دسته کتاب ‌های بسیار مهم و ضروری برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارند. کتاب اناتومی اسنل جزء کتاب‌ های پایه محسوب می ‌شود که شما با مطالعه این کتاب می ‌توانید پیشرفت بسیاری در رشته خود داشته باشید.
  از نظر قیمتی هم لازم به ذکر است که کتاب هزینه زیادی ندارد و همه قشر افراد به‌ راحتی می‌ توانند آن را تهیه کنند. در واقع می ‌توان گفت که کتاب آناتومی اسنل یکی از مهم ترین کتاب ‌های پایه پزشکی می ‌باشد که تمام افراد برای آشنا شدن با آناتومی کامل بدن انسان و جزئیات باید آن را مطالعه نمایند. همچنین کتاب آناتومی  به زبان روان و ساده به همراه عکس های دقیق نگارش شده است که همه افراد به ‌راحتی می ‌توانند آن را مطالعه نمایند. 
اناتومی گری 
کتاب مشهور دیگری که جزء کتاب ‌های مهم در رشته پزشکی محسوب می‌ شود، کتاب آناتومی گری است. این کتاب هم در رابطه با آناتومی و جزئیات بدن انسان نوشته ‌شده؛ اما می ‌توان به ‌جرات گفت که یکی از کامل‌ ترین آن‌ ها می‌ باشد.
 کتاب آناتومی گری توسط دو نویسنده مشهور خارجی نوشته ‌شده است و یکی از بهترین کتاب‌ ها برای آشنایی با آناتومی بدن انسان است که شما در هر بخش آن می ‌توانید اطلاعات جدیدی را کسب نمایید.
اطلس آناتومی نتر 
کتاب دیگری که به شما در خصوص به دست آوردن اطلاعات علوم پایه کمک بسیاری می ‌کند، کتاب اطلس آناتومی نتر می‌ باشد. 
این کتاب با ارائه کردن تمام مباحث کامل پزشکی به ‌صورت بخش ‌بندی های مختلف و همچنین استفاده از تصاویر برای درک بهتر مطالب توانسته به‌ خوبی افراد را در خصوص آناتومی بدن و همچنین نکات مهم درباره آن آگاه سازد. هم چنین  اطلس جیبی این کتاب را می ‌توانید در قسمت pdf پزشکی عمومی دانلود نمایید.

جنین شناسی لانگمن

کتاب جنین شناسی لانگمن که به کتاب رویان شناسی لانگمن هم مربوط است دارای مطالبی در رابطه با بارداری و زنان و زایمان به همراه نمودار و تصاویر برای دانشجویان می باشد. این کتاب جنین شناسی عمومی و اختصاصی را در برمیگیرد.خواندن این کتاب به عنوان کتاب علوم پایه بسیار دارای اهمیت می باشد چراکه دوران جنینی از دوران های مهم زندگی است و به مراقبت های ویژه ای برای دوام حیات جنین و مادر نیاز است.

ترمینولوژی کوهن

کتاب ترمینولوژی برای هر رشته ای از همان ابتدا شروع لازم می باشد وهردانشجویی باید آن را تهیه نماید و این کتاب دارای اصطلاحات مربوط به رشته ی شمامی باشد.  کتاب مدیکال ترمینولوژی کوهن دارای مقدمه ای برا اجزای کلمه و بدن انسان به عنوان یک کل شروع شده و سپس یک نمای کلی از بیماریها و درمان ارائه می دهد. آخرین ویرایش این کتاب ویرایش نهم است که در سال 2021 به چاپ رسیده است و دارای 689 صفحه می باشد.کتاب مدیکال ترمینولوژی کوهن یا همان اصطلاحات پزشکی کوهن توسط انتشارات جونز و بارتلت منتشر شده است. شایان ذکر است که این کتاب فقط برای دانشجویان رشته پزشکی نیست بلکه برای دانشجویان رشته ی پرستاری، پزشکی، دندان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

بافت شناسی جان کوییرا

کتاب بافت شناسی پایه جان کوییرا براساس آخرین تحقیقات و پژوهش ها در ارتباط با بافت شناسی انجام یافته است. نویسنده ی این کتاب از اساتید درخشان علم آناتومی و زیست شناسی سلولی دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیای آمریکای شمالی است.همانطور که می دانید یکی از مهم ترین راه های یادگیری در هرعلمی پرسش و پاسخ می باشد، در این کتاب هم نویسنده از این این روش برای یادگیری بهتر مطالب استفاده نموده است. از دیگر مزایای این کتاب می توان به عکس ها به همراه زیرنویسی فارسی ان اشاره نمود که آنرا همانند یک اطلس جلوه میدهد.این کتاب دارای 13 فصل می باشد که در هر فصل به بررسی بافت شناسی قسمت های مختلف بدن پرداخته است.

فیزیولوژی گایتون

کتاب فیزیولوژی گایتون جزء یکی از کتاب های برتر در درس فیزیولوژی برای دانشجویان پزشکی می باشد.کتاب فیزیولوژی گایتون یک کتاب آموزشی بوده و نخستین بار در 60 سال اخیرنوشته شده است.اخرین نسخه ی این کتاب در سال 2021 به تحریر درآمد که نسخه ی چهاردهم می باشد و دارای 85 سرفصل است. همانطورکه گفتیم کتاب فیزیولوژی پزشکی گایتون وهال که به عنوان یکی از دروس پایه برای دانشجویان پزشکی است در دو جلد به توضیح نحوهی عملکرد سلول های بافت ها و اعضای مختلف بدن انسان پرداخته است.                                                                 

بیوشیمی هارپر

کتاب بیوشیمی هارپر به عنوان رفرنس های کاربردی و مهم رشته های داروسازی و پزشکی می باشد. ویرایش سی و یکم این کتاب در سال2018 نوشته شد تا کنون ویرایش آخرآن محسوب می شود. این کتاب دارای 11 بخش اصلی و در کل 58 سرفصل می باشد.در انتهای هر بخش هم تعدادی سوال به صورت چندگزینه ای برای درک عمیق تر دانشجویان طرح شده است .

هم چننین دانشجویان می توانند از بیوشیمی لیپینکات و هارپر به عنوان منبع مطالعه ی خود استفاده نمایند. این کتاب به بررسی رخدادهای شیمیایی در موجودات زنده می پردازد.