3/12/2024
آخرین بروز رسانی قیمت ها 1402/12/29 سه شنبه
سبد خرید

 
تعریف فیزیولوژی

 

تعریف فیزیولوژی


فیزیولوژی ریشه لاتین دارد. ریشه لاتین physio- به طور کلی به معنای "فیزیکی" است، بنابراین فیزیولوژی انسان تقریباً با هر چیزی که ما را زنده نگه می دارد سروکار دارد.
سایر تخصص های فیزیولوژی همین کار را برای حیوانات و گیاهان انجام می دهند. برای انجام هر کار  جدی در زمینه سلامت، بدیهی است که با نحوه عملکرد طبیعی اندام ها و سلول های بدن آشنا شوید.
 فیزیولوژی قبلاً جدا از آناتومی در نظر گرفته می شد که بر ساختارهای بدن تمرکز دارد.
 با این حال، اکنون مشخص شده است که ساختار و عملکرد را نمی توان به راحتی به روش علمی از هم جدا کرد، بنابراین "آناتومی و فیزیولوژی" اغلب در یک نفس صحبت می شود.


مشکلات استادان در تدریس فیزیولوژی 


در اوایل دهه 1900، معلمان فیزیولوژی پزشکی با مشکلی آشنا برای کسانی که این موضوع را در یک محیط معاصر تدریس می‌کردند، مواجه شدند:
 اطلاعات زیاد، زمان بسیار کم، تعداد زیادی دانش‌آموز در اتاق‌های شلوغ، و امتحاناتی که از یادگیری واقعی جلوگیری می‌کرد. 
آنها می خواستند دانش آموزان مرجعیت را زیر سوال ببرند و شواهد مطالبه کنند و در نتیجه برای پزشکی آمادگی بیشتری داشته باشند.
 راه حل آنها این بود که دانش آموزان را به آزمایشگاه ها بیاورند و یادگیری آموزشی را به حداقل برسانند، زیرا آنها به شدت احساس می کردند که اطلاعات مفید را نمی توان صرفاً از طریق کتاب به دست آورد.
 بنابراین، آنها طرفداران قوی چیزی بودند که ما امروزه آن را یادگیری فعال می نامیم.
آموزش فیزیولوژی به نسل فعلی دانشجویان پزشکی کار آسانی نیست. اطلاعات رو به رشد در تمام علوم پایه معلمان را مجبور می کند که در آنچه تدریس می کنند بسیار گزینشگر باشند تا اطمینان حاصل شود.
پزشکان آینده پزشکی مفاهیم و مهارت های لازم را برای مقابله با مشکلات بالینی به دست آورده اند. با این حال، حتی یک نگاه کوتاه و عقب مانده به آموزش فیزیولوژی پزشکی 100 سال پیش، روشن می کند.
 مشکلاتی که معلمان امروز با آن مواجه هستند، منحصر به فرد نیست، اگرچه ابزارهایی که در گذشته برای مقابله با مسائل مشابه استفاده می شد، متفاوت بود.


عملکرد فیزیولوژی در بدن

 

عملکرد فیزیولوژی در بدن


فیزیولوژی ، مطالعه عملکرد موجودات زنده، حیوانی یا گیاهی ، و عملکرد بافت ها یا سلول های تشکیل دهنده آنها .آدنوزین تری فسفات؛ فیزیولوژیافراد کلیدی: دیوید جولیوس  هرمان فون هلمهولتز  کلود برنارد  ایوان پاولوف.  
جالب است بدانید که واژه فیزیولوژی اولین بار توسط یونانیان در حدود 600 قبل از میلاد برای توصیف یک تحقیق فلسفی در مورد ماهیت چیزها استفاده شد. 
استفاده از این اصطلاح با اشاره خاص به فعالیت های حیاتی انسان های سالم، که در قرن شانزدهم آغاز شد، در بسیاری از جنبه های فعلی فیزیولوژی نیز قابل استفاده است. 
در قرن نوزدهم، کنجکاوی، ضرورت پزشکی و علاقه اقتصادی، تحقیقات مربوط به فیزیولوژی همه موجودات زنده را تحریک کرد.
 کشف وحدت ساختار و عملکردهای مشترک برای همه موجودات زنده منجر به توسعه مفهوم فیزیولوژی عمومی شد که در آن اصول و مفاهیم کلی قابل اجرا برای همه موجودات زنده جستجو می شود.
 از اواسط قرن 19، بنابراین، کلمه فیزیولوژیمستلزم استفاده از روش‌های تجربی و همچنین تکنیک‌ها و مفاهیم علوم فیزیکی برای بررسی علل و مکانیسم‌های فعالیت همه موجودات زنده است.


پیشینه تاریخی


تاریخ طبیعی فلسفی که شامل فیزیولوژییونانیان شباهت چندانی با فیزیولوژی مدرن ندارند. با این حال، بسیاری از ایده‌های مهم در توسعه فیزیولوژی در کتاب‌های مکتب پزشکی بقراط (قبل از 350 قبل از میلاد )، به‌ویژه نظریه هومورال بیماری - که توسط فیلسوف، نمسیوس ، در رساله De natura hominis (چهارم) ارائه شده بود، فرموله شد. 
قرن پس از میلاد ؛ درباره ماهیت انسان ). کمک های دیگری توسطارسطو وجالینوس پرگاموم . در تاریخ فیزیولوژی غایت شناسی ارسطو مهم است که فرض می کرد هر قسمت از بدن برای هدفی تشکیل شده است و بنابراین می توان از ساختار آن عملکرد را استنباط کرد. 
کار ارسطو مبنایی برای جالینوس De usu partium corporis humani ( درباره سودمندی اعضای بدن ) و منبعی برای بسیاری از تصورات غلط اولیه در فیزیولوژی بود.
 برای مثال، مفهوم جزر و مد جریان خون ، نظریه هومورال بیماری، و غایت شناسی ارسطو، جالینوس را به یک سوء تفاهم اساسی از حرکات خون سوق داد که تا قبل از یک پزشک انگلیسی اصلاح نشد.کار ویلیام هاروی در مورد گردش خون در قرن هفدهم.
 انتشار در سال 1628 از هاروی Exercitatio Anatomica de Motu Cordis et Sanguinis در Animalibus (یک پایان نامه تشریحی در مورد حرکت قلب و خون در حیوانات ) معمولاً به عنوان آغاز فیزیولوژی تجربی مدرن شناخته می شود.
 مطالعه هاروی فقط بر اساس آن بودآزمایشات تشریحی ؛ علیرغم افزایش دانش در فیزیک و شیمی در قرن هفدهم، فیزیولوژی همچنان با آناتومی وپزشکی .
 در سال 1747 در برن، سوئیس،آلبرشت فون هالر ، برجسته به عنوان آناتومیست، فیزیولوژیست، و گیاه شناس، اولین کتابچه راهنمای فیزیولوژی را منتشر کرد. 
بین سال‌های 1757 و 1766 او هشت جلد با عنوان Elementa Physiologiae Corporis Humani منتشر کرد.عناصر فیزیولوژی انسانی )؛ همه به زبان لاتین بودند و تعریف او از فیزیولوژی را آناتومی در حرکت توصیف کرد. 
در پایان قرن 18،Antoine Lavoisier در مورد مشکلات فیزیولوژیکی تنفس و تولید گرما توسط حیوانات در مجموعه ای از خاطرات نوشت که هنوز به عنوان پایه ای برای درک این موضوعات عمل می کند.


کتاب های موثر در علم فیزیولوژی

 

کتاب های موثر در علم فیزیولوژی


کتاب های فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال که به دلیل سبک ارائه واضح صدای تک نویسنده و تمرکز بر محتوای مرتبط با دانشجویان بالینی و پیش بالینی شناخته شده است، نسخه چهاردهم از قالبی متمایز برای اطمینان از حداکثر یادگیری و حفظ مفاهیم پیچیده استفاده می کند. 
اندازه فونت بزرگتر بر اطلاعات اصلی تأکید دارد در حالی که اطلاعات پشتیبانی از جمله نمونه‌های بالینی با فونت کوچک‌تر و با رنگ آبی کم‌رنگ برجسته می‌شوند - مرور سریع متن ضروری یا دنبال کردن مطالعه عمیق‌تر را آسان می‌کند. 
این رویکرد دو رنگ به همراه سایر ویژگی‌های برجسته، این متن پرفروش را مورد علاقه دانش‌آموزان در سراسر جهان قرار می‌دهد.

 

خرید کتاب‌های فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال 

 


ویژگی های کلیدی


یک دیدگاه بالینی گرا ارائه می دهد که با در نظر گرفتن دانشجوی بالینی و پیش بالینی نوشته شده است بر مواد اصلی و نحوه حفظ هموستاز بدن برای سالم ماندن تمرکز می کند. 
اطلاعات را با استفاده از صدایی مختصر و خوانا ارائه می کند که یادگیری و حفظ را تسهیل می کند شامل بیش از 1200 طرح و نمودار تمام رنگی است.
دارای پوشش بالینی گسترده از جمله چاقی، اختلالات متابولیک و قلبی عروقی و غیره است.شامل دسترسی آنلاین به چهره های تعاملی، صداهای قلب، سوالات خودارزیابی و موارد دیگر است.


اهمیت فیزیولوژی 

 

اهمیت فیزیولوژی


 فیزیولوژی یکی از موضوعات مهم پیش بالینی است. تعداد کمی از افراد می توانند با ارتباط بالینی آینده آن مطابقت داشته باشند. به همین دلیل، درک و درک مطالب مهم است. اینجاست که یک کتاب درسی خوب به کارتان می آید.
ما کتاب های فیزیولوژی پزشکی، فیزیولوژی گایتون و هال را به شدت توصیه می کنیم. ما آن را بهترین کتاب درسی برای این موضوع می دانیم که بیشترین ارزش را نسبت به قیمتی که می پردازید ارائه می دهد.


همراهی ایده آل برای امتحانات 


بررسی فیزیولوژی گایتون وهال همراهی ایده‌آل برای برجسته‌ترین کتاب های فیزیولوژی در جهان Guyton and Hall Physiology Review شما را برای امتحانات و همچنین بخش فیزیولوژی مرحله 1 USMLE آماده می‌کند.
 بیش از 1000 سؤال و پاسخ فیزیولوژی را برای بهبود درک خود از این موضوع پیچیده خواهید یافت. ویژگی های کلیدی ارجاع متقابل به کتاب درسی فیزیولوژی پزشکی پرفروش گایتون و هال، ویرایش چهاردهم.
 برجسته کردن مفاهیم کلیدی ضروری و ارجاع مستقیم صفحه به سوالات خاص برسی کامل تمام سیستم های اصلی بدن ، با تاکید بر تعامل سیستم، هموستاز، و پاتوفیزیولوژی بیش از 1000 پرسش و پاسخ به سبک هیئت مدیره در مورد اساسی ترین مفاهیم، شما را برای امتحانات آماده می کند.
از جمله بخش فیزیولوژی مرحله USMLEکتاب الکترونیکی شامل یک حالت مسابقه تعاملی برای خود ارزیابی و تمرین امتحان است نسخه کتاب الکترونیکی پیشرفته همراه با خرید.  
کتاب الکترونیکی پیشرفته شما به شما امکان می دهد به تمام متن، شکل ها و مراجع کتاب در دستگاه های مختلف دسترسی داشته باشید.


یادگیری فعال فیزیولوژی پزشکی در دهه 1900

 

یادگیری فعال فیزیولوژی پزشکی در دهه 1900


نویسنده، ارنست استارلینگ، جودرل، استاد فیزیولوژی در دانشگاه لندن بود، که قبلاً کمک های گسترده ای به این رشته کرده بود. 
واضح است که نظرات او با کسانی که فیزیولوژی را در دانشکده‌های پزشکی معاصر تدریس می‌کنند همخوانی دارد. 
تنها چند سال قبل، او یک کلمه جدید را به فرهنگ لغت علمی معرفی کرده بود، هورمون، بر اساس کشف سکرتین همراه با برادر شوهرش، Bayliss. 
او یک آزمایشگر اجباری بود ( 12 )، و بنابراین، هنگامی که مشکل تدریس فیزیولوژی را بررسی کرد، توجه او را به این موضوع جلب کرد که در آن زمان و بسیاری دیگر منطقی ترین رویکرد برای آموزش صحیح این موضوع به نظر می رسید: از طریق آزمایش در آزمایشگاه.
این مقاله مختصر تدریس فیزیولوژی پزشکی را عمدتاً در انگلستان و آمریکای شمالی از دیدگاه یک فیزیولوژیست که امروزه به دانشجویان مشابه تدریس می کند، بررسی می کند. موضوعات گذشته با استفاده از اصطلاحات آموزشی رایج: محتوا، فرآیند و ارزشیابی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
 در نهایت، تلاش خواهد شد تا رویکردهای آموزشی مدرن را از دید یک فیزیولوژیست قرن 19 ببینیم که به طور جادویی به یک دانشکده پزشکی معاصر آمریکای شمالی منتقل شده است.